nuffnang

Friday, March 10, 2017

Kesan Pengambilan Vitamin Shaklee.

Hari ini saya nak tulis sedikit tentang Shaklee Effect yang saya alami sendiri. Saya kenal Shaklee kira-kira 3 tahun lepas. Saya cari supplement adalah untuk persediaan breastfeeding sebenarnya sebab saya dah berada di trimester ketiga kehamilan saya.

ESP adalah produk pertama yang saya cuba. Dan selepas bersalin saya mulai jatuh cinta dengan Shaklee dan mulai berani mencuba vitamin yang lain iaitu Alfalfa sebagai milkbooster.

Setelah beberapa bulan, saya terperasan yang tumit saya tidak lagi berasa sakit (saya ada masalah sakit pada tumit terutamanya pada waktu pagi). Jika dulu, sebaik saja saya bangun pagi dan memijak lantai tumit saya terasa sakit menyucuk-nyucuk. Tetapi selepas amalkan Alfalfa tumit saya tidak lagi sakit.

Saya juga perasan yang gatal-gatal pada buku lali saya pun sudah hilang. Dahulu doctor cakap yang gatal pada kaki saya tu adalah reaksi allergic. Dan, bila saya sapu ubat yang doctor berikan, gatal itu akan hilang tetapi akan timbul lagi setelah beberapa lama. Sehingga kini saya tak boleh nak fikir apa yang trigger allergic kat kaki saya tu.

Dan, yang paling nyata kesannya adalah gastric saya. Selama bertahun saya berhenti makan udang kerana jika saya termakan walaupun seekor udang, ia akan trigger masalah gastric saya. Maka saya berhenti makan makanan kegemaran saya tu sebab tak tahan nak tanggung kesakitan gastric saya tu. Dan, apabila saya sedar yang sakit tumit dan masalah allergic saya dah hilang, baru saya baca dengan teliti apakah khasiat Alfalfa. Dan, baru saya tahu yang alfalfa berupaya menyingkirkan toxic daripada badan. Saya percaya itulah sebab sakit tumit saya dan juga allergic saya tu boleh sembuh. Jadi saya beranikan diri cuba meratah seekor udang. Dan, jangkaan saya memang tepat masalah gastric pun dah hilang!

Sejak itu, saya tahu saya dah jumpa supplement yang boleh saya percayai. Daripada hanya 2 jenis vitamin yang saya makan dulu, sekarang saya rasa saya dah cuba hampir kesemua jenis vitamin Shaklee yang ada. Dan saya tahu yang saya takkan cari lagi vitamin lain selain Shaklee.

Jika ada sebarang pertanyaan atau ingin mendaftar keahlian, sila klik  ðŸ‘‰ Daftar Ahli

pengedar shaklee sri aman



Pengedar Shaklee Sri  Aman
 FB Personal: Emy Lea
 FB Page: Tips Keluarga Sihat
 Email : evanona75@yahoo.com
 Call/SMS/WhatsApp : 019-4675097
 COD Area: Sri Aman/Lubok Antu
 Pengeposan ke seluruh negara juga disediakan.

No comments:

Post a Comment